הראש"ל הגר"י יוסף: "כשיש רצח עם אסור לנו לשתוק"

לא רחוק מכאן, בשעה שאנחנו יושבים כאן, נרצחים בסוריה השכנה ובעיקר בעיר חאלב מידי יום אנשים נשים וילדים קטנים בנשק כימי וביולוגי ובהפצצות מהאויר. מיליוני פליטים נמצאים ללא קורת גג, מאות אלפים אחרים נתונים ברעב תחת מצור, הם אינם ידידים שלנו, אבל הם בני אדם שעוברים שואה קטנה
איתי גדסי 3 Comment on הראש"ל הגר"י יוסף: "כשיש רצח עם אסור לנו לשתוק"

במפגש משותף למנהיגי דתות מישראל ומהרשות הפלסטינית בבית הנשיא התייחס הראשון לציון לנעשה בסוריה וביקש בתחינה כי בימים אלה של חשבון נפש תיפסק השתיקה באשר לרצח העם • "אסור לנו לחזור אל מה שקרה בשואה אז נרצחו מיליוני יהודים והעולם שתק"

מרן הראשל"צ הגר"י יוסף שליט"א צילום: יעקב כהן
לא רחוק מכאן, בשעה שאנחנו יושבים כאן, נרצחים בסוריה השכנה ובעיקר בעיר חאלב מידי יום אנשים נשים וילדים קטנים בנשק כימי וביולוגי ובהפצצות מהאויר. מיליוני פליטים נמצאים ללא קורת גג, מאות אלפים אחרים נתונים ברעב תחת מצור, הם אינם ידידים שלנו, אבל הם בני אדם שעוברים שואה קטנה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במפגש משותף למנהיגי דתות מישראל ומהרשות הפלסטינית בבית הנשיא התייחס הראשון לציון הרב הראשי לישראל לנעשה בסוריה וביקש בתחינה כי בימים אלה של חשבון נפש תיפסק השתיקה באשר לרצח העם כהגדרתו, המתרחש בחלאב שבסוריה. ״חביב אדם שנברא בצלם,״ אמר הראשון לציון. ״כשיש רצח עם אסור לנו לשתוק. אסור לנו לחזור אל מה שקרה בשואה אז נרצחו מיליוני יהודים והעולם שתק.

להלן חלקים מנאומו של הרב:

אדוני הנשיא, מכובדיי מנהיגי הדתות, אנו היהודים נמצאים כידוע במוצאי יום הכפורים, עברנו ימים של ימים של חשבון נפש, ימים שבהם אנו נותנים דין וחשבון על מעשינו כל השנה, אינני רוצה להאריך, אומר רק משהו קצר שנוגע לכולנו.

בתלמוד מובא כי כאשר יצאו בני ישראל ממצרים בזמן קריעת ים סוף, בקשו מלאכי השרת לומר שירה לפני הקב״ה, נזף בהם הקב״ה ואמר ״מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה??

אנחנו למדים כי אפילו כאשר אויבי ישראל ניגפים במלחמה מוטלת עלינו החובה למנוע זאת ובודאי שלא לשמוח, כי בצלם אלוקים נברא האדם.

לא רחוק מכאן, בשעה שאנחנו יושבים כאן, נרצחים בסוריה השכנה ובעיקר בעיר חאלב מידי יום אנשים נשים וילדים קטנים בנשק כימי וביולוגי ובהפצצות מהאויר. מיליוני פליטים נמצאים ללא קורת גג, מאות אלפים אחרים נתונים ברעב תחת מצור, הם אינם ידידים שלנו, אבל הם בני אדם שעוברים שואה קטנה.

עם ישראל עבר שואה איומה לפני 70 שנה, מיליוני יהודים נרצחו, מיליונים אחרים נותרו פליטים, לא ניתן להם מפלט באף מקום. החיה נאצית רצחה את כל אותם מליונים והעולם ראה ושתק, אנחנו כיהודים שהרגשנו על בשרנו את השתיקה הזאת זעקנו זעקה לאורך השנים, שאלנו איך העולם ידע שתק??

אני רוצה לנצל את הבמה הזאת ולומר, כיהודים אסור לנו לשתוק, מכאן תצא הקריאה: רצח עם לא יכול לעבור לסדר היום, לא בסוריה ולא בשום מקום ולא על שום עם, גם אם אינם ידידים שלנו. חביב אדם שנברא בצלם, לא כתוב יהודי או מוסלמי כולנו בני אדם. אני פונה גם אליכם מנהיגי הדתות, השמיעו קולכם, כל אחד יפעיל את השפעתו ואלי בכך נוכל למנוע למנוע את הזוועות.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    לא חושב שיש מקום להשוואה לשואה, אפילו לא השוואה מינורית, כאן מדובר במלחמה על שטחים ועל שליטה, שבדרך נשים גם פשעי מלחמה בצורה של הפצצה חסרת אבחנה על חפים מפשע. ואילו בשואה המטרה היתה חיסול עם, שנעשה בצורה שיטתית של הובלת מליונים אל מותם.

  2. 2

    אתה לא מתבייש כך ליכתוב
    מה שהרב אומר, יודע מה הוא אומר
    יותר טוב ממך זה מה שבטוח

  3. 1

    עוד איזה חצוף שפותח את הפה רבי יצחק קודש קודשים איך אתה מעיז לומר זאת שמור את זה בבטן שלך אל תוציא החוצה כל מה שאתה רוצה גם אם אנו במדינה דמוקרטית שמותר להגיד הכל הרי חופש הביטוי אבל לא כאן!